1. Εκφράζουμε την διαφωνία μας με τη
δημιουργία αποθεματικών που
δημιουργούνται είτε από τις
Σχολικές Επιτροπές είτε από τις
Σχολικές Μονάδες. Είναι τόσα λίγα
τα χρήματα της κρατικής χρηματοδότησης που τα αποθεματικά αποτελούν πολυτέλεια.
Προτείνουμε να παρακρατεί η σχολική επιτροπή το ποσό από την κρατική επιχορήγηση για την
αποπληρωμή λογαριασμών ΔΕΚΟ και θέρμανσης που αντιστοιχεί σε κάθε σχολική
μονάδα, και να αποδίδει όλο το υπόλοιπο ποσό στις σχολικές μονάδες, σύμφωνα με
την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, η οποία ορίζει εφαρμογή μαθηματικού τύπου
που λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των μαθητών και των αιθουσών, την παλαιότητα του
σχολικού κτηρίου και άλλες παραμέτρους.
2. Το λογαριασμό της σχολικής μονάδας να
χειρίζεται το «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας» με υπεύθυνο το Διευθυντή. Είναι αναγκαιότητα να λειτουργεί σε κάθε σχολείο το «Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας». Έχει θεσμοθετηθεί ως όργανο κοινωνικής λογοδοσίας και οικονομικής
διαχείρισης της σχολικής μονάδας. Αποτελείται από 3 έως 5 μέλη. Στο Συμβούλιο
συμμετέχουν οπωσδήποτε ο διευθυντής σχολείου, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος
γονέων, τουλάχιστον ένας εκπρόσωπος
συλλόγου διδασκόντων, και ένας εκπρόσωπος των μαθητικών κοινοτήτων για τα
σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτοί διαχειρίζονται το ποσό που τίθεται στη διάθεση των σχολικών
μονάδων για την αντιμετώπιση των λειτουργικών αναγκών τους, καθώς γνωρίζουν περισσότερο από όλους τις
ανάγκες της σχολικής μονάδας.
3. Οι Σχολικές Επιτροπές, που ούτως ή
άλλως ελέγχουν τα τιμολόγια και τις κινήσεις λογαριασμών των σχολείων μέσω των
καταστάσεων που υποβάλλουν οι Διευθυντές κάθε μήνα, να αναρτούν κάθε οικονομική συναλλαγή των
Σχολικών Επιτροπών (συμπεριλαμβανομένων και των παρακρατηθέντων για αποπληρωμή
λογαριασμών ΔΕΚΟ) στη Διαύγεια, όπως άλλωστε προβλέπεται από τις
σχετικές διατάξεις. Η σχολική μονάδα να υποχρεούται να φέρνει προς έγκριση στη
Σχολική Επιτροπή έξοδα άνω των 500 Ευρώ.
4. Η Σχολική Επιτροπή να προβαίνει σε διαγωνισμούς
για την εύρεση καλύτερων προσφορών για τα πάγια έξοδα των σχολείων, όπως
απολυμάνσεις, καθαριστικά, προμήθεια φωτοτυπικού χαρτιού κλπ.
5. Όλοι μας, Δήμος, Εκπαιδευτική
Κοινότητα, Γονείς πρέπει να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΙΚΗ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ!